איך מתקנים את חלון הממ”ד?

תיקון חלון ממד

איך מתקנים את חלון הממ”ד?

בשנים האחרונות כבר ברור לחלוטין כי כל דירה חדשה נבנית תמיד עם חדר ביטחון. לחדר הזה יש חשיבות עצומה, בוודאי במדינה למודת מלחמות כמו ישראל. גם מי שאיננו תושב הדרום חייב ליצור לעצמו מרחב מוגן, והחדר הזה צריך להיות ערוך ומוכן לכל תרחיש. הבעיה היא שגם בחדרים אלה התקלות עלולות לצוץ, ואחת המשמעותיות שבהן היא קשורה לחלון הממ”ד. אז מה עושים כשהוא תקוע, תקול או פשוט לא יעיל?

חשוב לזכור: תיקון ממ”ד שונה לחלוטין

בניגוד לכל חלון אחר בבית, תיקון חלון ממ”ד הוא סיפור מורכב ומאתגר במיוחד. הסיבה לכך פשוטה: על פי התקנות חלונות מהסוג הזה הם אטומים ועוצמתיים הרבה יותר. הם חייבים להיות כאלה שכן זוהי בדיוק מטרתם, ורק חלון אטום וחזק יספק לנו הגנה מיטבית מפני טילים ביולוגיים או כימיים. בהתאם, חלון הממ”ד חייב לכלול גומיות מיוחדות וזכוכית עבה וחסינה. הוא גם עבה וכבד יותר מכל חלון רגיל (משקלו גדול כמעט פי חמישה), ומכאן שכל תקלה מחייבת עבודה יסודית, מקצועית ומדויקת מאוד. למידע נוסף על חלונות ממ”ד והטיפול בהם צור קשר ל.נ. עולם המיגון

תקלה אפשרית אחת: ידית שבורה

כשאנחנו מדברים על תקלות בחלון הממ”ד אנחנו מתייחסים למגוון אפשרויות, ובפרט למצב שבו ידית החלון שבורה. אם הזכרנו את משקלו של החלון הרי שמדובר בגורם אפשרי אחד למצב הזה, שכן ידית אחת קטנה מקבלת על עצמה אחריות כבדה מאוד, בלשון המעטה. כך הבלאי שלה גבוה קצת יותר, והסיכוי שהידית תישבר עולה. במקרים רבים אחרים היא עלולה להישבר פשוט משום שבוצעה סגירה לקויה של החלון, מה שפגע במנגנון ואף שבר את הידית באופן כמעט מוחלט. במצבים אלה אין לרוב פתרון, למעט החלפת הידית בחדשה.

תקלה אפשרית נוספת: צירים שבורים

חלון הממ”ד חייב להיות אטום ויציב מאוד, בעוד צירים שבורים שיצאו ממוקמם פוגעים בהשגת המטרות הללו. כאמור, המשקל הרב של הזכוכית משפיע על השחקנים שאחראיים לדאוג לו, ולא רק הידית נפגעת אלא גם הצירים. איש מקצוע יוכל לעזור לכם להבין האם זוהי התקלה שלכם ואיך מתמודדים עמה, ולאבחן כל אפשרות נוספת וכל דרך פעולה יעילה שתעניק לכם ראש שקט הרבה יותר. למעשה, גם אם נדמה שהכל שגרתי ורגוע מסביב, היערכות למצבי חירום חיונית, ודווקא בזמני השגרה כדאי לוודא שאתם מוכנים לכל תרחיש.

פבל זלדין- מנעולן בבתים

Call Now Button