הרכב עשה טוטאלוס, מה עכשיו

הרכב עשה טוטאלוס, מה עכשיו

אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו בסיטואציה דרמטית כמו תאונה ולגלות שהרכב שבק חיים לנצח נצחים. רכב שמוגדר טוטאלוס הוא רכב ששמאי הרכב הגדיר שיצא מכלל שימוש או שהנזק הגולמי שלו עולה על 60 אחוזים ומעלה משוויו. במקרה כזה, אפשר לנקוט במספר אמצעים, החל משליחת הרכב לפירוק ועד הגשת תביעה לחברת הביטוח על מנת לקבל החזר ראוי.

לפניכם מספר דברים שחשוב לדעת אחרי שהרכב מקבל סטטוס טוטאלוס.

בדיקת שמאי


אפילו אם הרכב נראה לכם הרוס ומפורק לחלוטין, הרי שעד שלא מגיע שמאי לזירה ומגדיר את הרכב בדרך הזו, ההגדרה של טוטאלוס אינה תקפה.
שימו לב שניתן לבחור שמאי רכב מתוך רשימת שמאים שעובדים עם חברת הביטוח או שמאי רכב שעובד באופן פרטי וזה ימסור את הערכתו בנוגע לרכב ואומדן הנזק שנגרם לו על מנת שתוכלו להגיש תביעה ולקבל את הפיצוי המבוקש על אובדן גמור של הרכב.
עם זאת, חשוב שתדעו שחברת הביטוח יכולה לערער על קביעתו של שמאי הרכב שהוזמן מטעמכם ולכן, רצוי לרוב להזמין שמאי שמופיע ברשימת השמאים של חברת הביטוח שלכם. יתכן כמובן שהשמאי לא יפסוק שעליכם לקבל את מלוא הסכום ולא יגדיר את הרכב כטוטאל לוס ולכן, כדאי לערער על ההחלטה אם אתם משוכנעים שהרכב יצא מתפקוד או להזמין שמאי נוסף ולקבל חוות דעת נוספת על מנת לקבל את המקסימום שמגיע לכם מחברת הביטוח. יש מוסכים שיוכלו לבצע עבורכם את ההסדרים המבוקשים ישירות מול חברות הביטוח.

הגשת תביעה לחברת הביטוח


על מנת לקבל את ההחזר המבוקש מחברת הביטוח, יש להגיש בקשה להחזר על טוטאל לוס, כמובן כל עוד היה לכם מלכתחילה ביטוח מקיף על הרכב. לרוב תהיו זכאים לקבל רכב חלופי עד אשר ישלום לכם הכסף בשווי שנקבע בפוליסה במקרים של טוטאלס לוס ותוכלו לרכוש רכב חדש שיחליף את הרכב שהושבת. מומלץ ליצור קשר ישיר עם חברת הביטוח על מנת לבדוק מה הנוהל, התנאים, הביורוקרטיה מבחינת מוסך, שמאי, הגשת טפסים, העברת הכסף, איסוף רכב חלופי וכדומה.  לרוב הרכב החלופי יישאר אצלם קרוב לשבועיים ימים ובכל מקרה, הסכום שאתם עתידים לקבל באישור התביעה מחברת הביטוח הוא בגובה של שווי הרכב לפי תנאי השוק.

להפיק ערך מהרכב הגמור


רכב הרוס של אחד הוא רכב אוצר עבור אחר. רבים שעברו תאונת טוטאל לוס מוכרים את הרכב המושבת למגרש גרוטאות או לחברה המתמחה בפירוק מכוניות וזו תדע כיצד לחלץ חלקי חילוף מהרכב ולמכור אותם לאחרים או להתקין אותם ברכב אחר על מנת להחיות ולשדרג אותו. לרוב יהיה קשה לתקן את הרכב שעבר טוטאל לוס ולא משתלם ולכן ניתן להפיק מחלקי החילוף חלקים ורכיבים לרכבים אחרים ואפילו להפוך את החומרים האלה לפריטים בשימושים אחרים – צמיגים לחלונות, דשא סינטטי ועוד.
היתרונות של מכירת הרכב לחברה שקונה לצורך פירוק הם רבים: ראשית, ניתן לקבל תמורה הוגנת בעד הרכב וסך חלקיו ולרוב גם במזומן, שנית, החברה מעניקה גם שירותי גרירה כך שלא צריך להעביר את הרכב ולטרוח על העברה זו אלא החברה תגיע עד אליכם ותגרור את הרכב ישירות למגרש הגרוטאות. שימו לב שככל שתמהרו כך תמנעו מזיהום הסביבה על ידי רכב עומד וגם מקבלת קנסות על רכב שעומד ואינו ניתן לשימוש. בחרו חברה אמינה שאתם יודעים שתשתמש בחלקי החילוף למען מכוניות אחרות ותשלם לכם על כך תגמול נאה.

פבל זלדין- מנעולן בבתים

Call Now Button