התקנת קודן לרכב

התקנת קודן

חלום המכונית החדשה שלכם הוגשם, ובעוד רגע תקבלו לידכם את המפתח לחבר החדש שלכם, זה שבזכותו תגיעו למשרד בזמן, תסיעו את הילדים לחוגים וגם תצאו לחופשות מפנקות ברחבי הארץ. עם זאת, רגע לפני שאתם חוגרים את חגורת הבטיחות ויוצאים לנסיעה הראשונה שלכם, כדאי שתוודאו שהרכב הנוצץ שלכם מוגן – גם בזמן שאתם לא ממש נמצאים לידו. אזעקה לרכב היא דרך טובה בהחלט, אבל התקנת קודן לרכב חשובה לא פחות מכך.

מה הוא קודן?

לפני הכל, חשוב שנבין מה הוא בעצם הקודן המפורסם שמככב בחלק ניכר מהרכבים בישראל, ובעולם בכלל. בפשטות מדובר במכשיר קטן שמותקן ברכב ומונע מאיתנו את היכולת להתניע ללא הקשת קוד סודי שנקבע מראש. הקוד הזה יכלול לרוב 4 עד 6 ספרות, והוא פתרון מצוין שמקטין משמעותית את הסיכוי לפריצה לרכב. אלא שלצורך התקנת קודן לרכב מומלץ מאוד להיעזר במנעולן מקצועי ומיומן, שיודע מה הוא עושה – ועושה זאת על הצד הטוב ביותר. זוהי נקודה חשובה, שכן אם המטרה היא להגן על המכונית היקרה מפני גניבה, התקנת קודן לרכב באופן לא מקצועי עשויה להחטיא את המטרה, ולא להשיג אותה.

חשיבות ההתקנה המקצועית

התקנת קודן לרכב, בין אם היא נועדה לספק את חברת הביטוח שמחייבת קודן ובין אם נועדה להרגיע אתכם כשאתם ישנים בלילה, חשוב שתתבצע על ידי גורם מקצועי. אם תערכו חיפוש קצר באינטרנט ייתכן שתגלו מדריכים שונים שילמדו אתכם איך לבצע התקנת קודן לרכב באופן עצמאי, אבל האמת היא שעדיף להתרחק מהמדריכים הללו. הסיבה העיקרית לכך היא שתהליך ההתקנה משפיע במידה רבה על תקינות הרכב ועל היכולת שלו להתניע. צעד שגוי או התקנה לקויה עשויים להוביל למצב לא מאוד נעים שבו הרכב החדש פשוט מסרב להגיב לסיבוב המפתח. במקרה של תקלה כזו תזדקקו ממילא לשירותיו של מנעולן רכב מקצועי, כך שרצוי לחסוך את עוגמת הנפש וגם את העלויות הגבוהות – ולפנות לגורם מוסמך ומיומן.

טיפול בתקלות

מנעולן רכב הוא, כאמור, הגורם האידאלי להתקנת קודן במכונית החדשה שלכם. אם אתם מרוצים מהשירות שקיבלתם, אם הרגשתם שלפניכם בעל מקצוע אמין ואדיב, ואם אתם מרגישים שהרכב שלכם בידיים טובות, זכרו אותו היטב בסיטואציות שעשויות להתרחש, בהן תחול תקלה כלשהי במערכת. תקלות בקודן עלולות בהחלט להתרחש, והן גם לא קשורות לתהליך התקנה לקוי. כך אתם עשויים לשכוח לאורך הדרך מה היה הקוד הסודי שלכם (מצב שבו תידרשו לאפס את הקוד כדי לצאת לדרך), או לחלופין, תקלות שונות במערכת החשמל של הרכב עשויות להוביל לתקלות גם בקודן עצמו. גם כאן רצוי שלא תנסו להפגין כישורים שלא למדתם בקורס מקצועי, בעיקר לטובת כלי התחבורה המרכזי שלכם. בדיוק בשביל זה קיימים אנשי המקצוע.

האפשרויות שלכם

באופן כללי, ועוד לפני שתפנו לגורם מקצועי שיסייע לכם בהתקנת קודן לרכב, רצוי שתכירו את האפשרויות שלכם. ישנם כיום סוגי קודנים שונים, אשר רק בחלקם מאושרים על ידי חברות הביטוח. קודן של רב בריח הוא דוגמה טובה לדגם מאושר, כמו גם מערכות מיגון שמשבשות את תנועת הרכב (אידאלי נגד גניבות), קודנים של סילבר ליין או של ERM ועוד. אם אתם מתלבטים תוכלו להתייעץ גם עם מנעולן רכב מנוסה שמכיר את הדגמים השונים ויידע להמליץ על הפתרון הטוב ביותר עבורכם.

תי נבצע החלפת קודן לרכב?

אחד האמצעים היעילים והמבוקשים ביותר להגנה על רכב מפני גניבות, הוא קודן. מערכת האבטחה הייחודית הזו, שאפשר למצוא היום כמעט בכל רכב, היא מערכת שמחייבת שימוש בקוד סודי יחיד ומיוחד, שבלעדיו יהיה זה בלתי אפשרי להתניע את הרכב. למעשה, ברגע שהמערכת מזהה פריצה אל המכונית ניתנת הוראה לנעילת מערכות שונות, בעיקר מערכת ההצתה, כך שלפורץ האמיץ יהיה קשה מאוד לצאת לדרך עם הרכב שלכם. מאחר ומדובר במערכת חכמה ויעילה מאוד, חברות ביטוח רבות אף מחייבות את המבוטחים להתקין אותה. מצד שני, אם רכשתם מכונית ישנה מיד שניה או שקיימת תקלה במערכת הנוכחית שלכם, ייתכן שתידרש החלפת קודן לרכב.

חזרה לשגרה

התקנתם קודן, הוא שירת אתכם נאמנה במשך תקופה ארוכה, אבל לאחרונה הוא קצת מקרטע, לא תמיד מזהה את הקוד או נפגע כתוצאה מחשיפה למים. בכל אחד מהמצבים הללו, ובשלל מצבים אחרים, עשויה להידרש החלפת קודן לרכב. כך תוכלו להתניע את הרכב, לחזור לדרך ולדעת שפתרתם את התקלה לאורך זמן. עם זאת, כדי להימנע מפגיעה במערכת עצמה, וגם במערך החשמל של המכונית היקרה ללבכם (ולכיסכם) רצוי להיעזר בבעל מקצוע שיודע כיצד נכון לבצע החלפת קודן לרכב. גורם רשלני או חובבני עשוי להסב הרבה יותר נזק מאשר תועלת, כך שהכסף שתחסכו יתברר כפרוטות בהשוואה לעלות התיקון שתידרש מכם בסופו של תהליך.

עמידה בדרישות הביטוח

הקודן הפסיק לעבוד, מה שאומר שהרכב שלכם לא ממש מוגן כרגע. מי שהמכונית שלו יקרה לליבו עשוי לתהות האם היא תמתין לו שם גם בבוקר, או שמא קיים סיכוי שפורץ בר מזל יגלה מערכת מנוטרלת שתקל עליו את מלאכת הגניבה. ללא ספק, זוהי הזדמנות פז עבור הפורצים והגנבים, וסיכון לא מבוטל עבורכם. אם החשש הזה אינו מספיק כדי לעודד אתכם לבצע החלפת קודן לרכב, חשבו על דרישותיה של חברת הביטוח שלכם. אם במסגרת הפוליסה שלכם התחייבתם להתקין קודם, הרי שאם חלילה תיגנב המכונית בזמן שהקודן מנותק או לא פעיל, אתם עשויים להתמודד לא רק עם אובדן כלי התחבורה המרכזי שלכם, אלא גם עם התנגדותה של חברת הביטוח לכבד את תנאי הביטוח פשוט משום שאתם הפרתם את התנאים הללו קודם.

האפשרויות שעומדות לפניכם

בכל אחד מהמצבים הללו, ובמגוון סיטואציות אחרות, אתם עשויים להזדקק לשירות של החלפת קודן לרכב על ידי בעל מקצוע מיומן ומנוסה. האפשרות הזו מומלצת גם אם אין צורך בהחלפה אלא בהתקנה, בתיקון או אפילו בניתוק של המערכת מסיבה כלשהי. כך או כך, ודאו שאתם מזמינים מנעולן רכב שיודע מה הוא עושה, שמכיר את המערכת, את סוגי הקודנים ואת הדרכים הטובות ביותר לטפל בהם באופן מדויק. אם יש לכם אפשרות לקבל המלצות מחברים או מבני משפחה הרי זה משובח, וגם האינטרנט הוא מקור מידע מצוין שיספק לכם תמונה ברורה ביחס לאנשי המקצוע הקיימים. עם זאת, אל תוותרו על שיחת טלפון קצרה, שאלו שאלות, בקשו לראות גם תעודות או הסמכות שיעידו על יכולותיו של המנעולן, ורק אם אתם בטוחים שלפניכם אדם מקצועי באמת – הזמינו אותו לבחון את הבעיה מקרוב ולהציע לכם מענה טוב באמת.

להזמנה מהירה צרו איתי קשר
Call Now Button